Saturday, January 2, 2010

TAKBOLEH gunapakai Kalimah ALLAH selain maksudnya Tuhan Yang Maha Satu

Salam Perjuangan. Kembara menuju ke ayat 40 Surah At Taubah. Yang mana ayat ini refleks kepada ayat-ayat yang sebelumnya. Maka Allah berFirman kepada Orang-orang Yang Beriman. Di mana kala itu Orang Yang Beriman jadi lupa seketika dan bersangka Hidup di Dunia itu bagai baqa' dan hampir lupa bahawasanya Hidup di Akhirat lebih Nikmat. Demikianlah bila mereka diminta untuk berangkat ke Tabuk dan berperang pada jalan Allah mereka berasa berat.


Seperti hari ini jua, bila diajak berperang di jalan Allah agar Takbolehkan Cetakan Kristian menggunakan nama Allah pada sebaran media mereka, ramai juga masyarakat beriman di Malaysia jadi berat untuk ikut serta.


Ya, jika kamu tidak mahu berangkat segera dan berjihad di Jalan Allah untuk menentang isu penggunaan nama Allah sepertimana enggannya mereka yang terdahulu ke medan Tabuk, maka ingatlah pesan Allah. NESCAYA ALLAH MENYIKSA kamu dengan SIKSA YANG PEDIH dan lagi. AKAN DIGANTIKAN KAMU DENGAN KAUM YANG LAIN. Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa.


Sehingga terlalu banyak bijak pandai atas nama "ulama dan intelektual Islam" tampil dengan pelbagai aliran pandangan yang cukup liberal. Sehinggakan pandangan mereka tiada mampu dijustifikasikan dengan sintaksis tatabahasa Melayu ataupun persekitaran sosio budaya masyarakat majmuk di Malaysia. Toleran masyarakat Melayu kepada konsep berbilangan kaum dalam satu kewarganegaraan telah diambil kesempatan oleh golongan musuh untuk mengaut segala apa sahaja yang memberikan keuntungan kepada mereka. Sehingga mereka lihat ruang untuk mencabar sesuatu yang telah menjadi Hak Mutlak masyarakat Muslimin Malaysia untuk mereka robek koyak.


Ketika kisah Tabuk sedang lunak dimerdui oleh sang Qari tadi, kisah Junjungan Muhammad dan Abu Bakar Ar Rashiid disisipkisahkan bagi menghurai ketakutan jiwa yang melanda mukminin yang takmahu berperang di jalan Allah.


Allah berpesan lagi. Jika kamu tiada mahu menolong Muhammad mempertahankan agama Islam, maka sesungguhnya Allah menolong Muhammad. Ketikamana orang-orang Kafir mengahalau Muhammad keluar dari Mekah. Mereka terus memburu Muhammad yang lari bersama Abu Bakar. Dan sampai sahaja di gua, Abu Bakar merasa amat takut dan gentar. Takut bukan kerana nyawa yang akan diambil. Takut Abu Bakar kiranya sang musuh mahu ganas merobek nyawa Nabi dan dia takut jika dia tak mampu pertahankannya.


Lalu Muhammad berkata kepada temannya. Janganlah engakau takut dan gentar wahai Abu Bakar. Sesungguhnya Allah bersama-sama kita. Dan tentera-tentera yang tidak boleh dilihat manusia telah MEMBANTU Nabi mencapai kemenangan. Allah telah menjadikan seruan Orang-orang Kafir sebagai seruah sang Bodohan. Lalu ditegaskan - KALIMAH ALLAH ITULAH YANG MAHA AMAT PALING AGUNG DAN TINGGI. Allah Maha Perkasa Lagi Maha Bijaksana.


Maka ketentuan Allah pasti datang. Kita mesti jelas tentang pendirian kita bahawa TAKBOLEH sang Herald gunakan kalimah Allah pada terbitannya. Janganlah sahabat Muslimin kita cuba perlecehkan kita kerana mempertahankan YANG HAK ini. Kerana jika mereka tak mahu menolongpun bukanlah mereka yang mampu memberikan pertolongan itu. Dalam hal ini BERIMANLAH kita bahawa ALLAH MAHA PERKASA DAN ALLAH MAHA BIJAKSANA. Tugas kita adalah MENENTANG KEBATHILAN itu. Kemenangan akan diberikan Allah dan percayalah. ALLAH BERSAMA KITA, JANGANLAH KITA BERSEDIHAN.

No comments:

Post a Comment