Tuesday, December 10, 2013

Bismillah untuk Qaf kan Ra

Pada Surah Al-'Alaq; Surah Ke-96; ianya bermula dengan sebutan Iqra'. Makna teknikalnya dalam Bahasa Melayu ialah Bacalah. Namun kita harus lebih kritikal untuk melihat lebih jauh. Lihatlah huruf-hurufnya atau AYAT - Alif Qaf Ra Alif. 

Di kemuliaan malam-malam yang Qudus di sepertiganya hatta waktu-waktu Ashar; kejutkan diri yang sedang berMudatssir dalam selimut dan sedang berMuzammil dalam sedap bantal kerana hujan malam mendinginkan tilam untuk para Virus dan ummat bakteria Setani dalam sel-sel badan menjadi Kusaala malasan untuk bangkit bangun. Bacalah dengan format Aqra'a setiap huruf-huruf yang berbaris itu sehingga huruf-huruf itu menjadi Ayat-ayat yang tersusun untuk mencerna neuron-neuron saraf di Serebrum dan Serebelium Otaki. 

Listrik gelombang elektromagnetik yang terhasil dari Bunyi atau As-Shoutun (Tone) kesan Ayat-ayat Al Qur'an yang kita Iqra'kan itu akan tawafkan semua elektron ikut lawan jam menggetarkan setiap Furuthon-furuthon badani terus menyantun hati atau Qalbun dalam gegendang telinga bergetar listrikkan tenaga masuk ke dalam Medula Oblongata atau Madkhul yang berGerbang bentuk Oblong itu; lalu tertayanglah di atas layar minda kita setiap butir Ayat-ayat yang kita Iqra' tadi. Iqra'. Iq kan Ra. Akan Ra di minda. 

Dibabakkan semua Ribbonucleic. Alif Qaf Ra Alif (hamzah). Ba Sim+Mim Ra+Ba+Ka. Mahu kereta bergerak pastikan di"ignite"kan enjinnya. Ribbonucleic (RNA) dalam setiap 46 butir kromosom dalam ribuan sel-sel badan mestilah dibabakkan agar tertayanglah ceritanya di latar dunia fana' ini dirimu itu. Mahu Ba kan ianya mestilah di"ignite' dulu. Qarr!kan ia. Iqra'! Dan kuncinya ialah BismiRabbika. Ayat-ayatkanlah di Surah Al Fatihah. BismillahirRahmanirRahim. Ba Semua Alif Lam Lam Ha. Dengan namamu Allah; ismu+Ka Ar Rahman, ismu+Ka ArRahiim. Ignite! Lalu Qarr semua sel-sel dengan tugas masing-masing menurut RNA di setiap 46 butir kromosom sel itu. 

Bismi Rabbika Al-Lazi Khalaq. Dengan nama Tuhanmu yang menciptakan. Menciptakan Ribonucliec Acid (RNA) dan Deoxyribonucliec Acid (DNA) dan 46 kromosom dalam kefahaman di surah 46 Al Ahqaaf. Deoxy atau Ad-Dukhan adalah kefahamannya pada Surah 44 yang mana ditolak dua kromosm penentuan jantina XX dan XY; ianya adalah 44 catatan semua rekod-rekod siapakah kita ini yang diNukhliqkan oleh Rabb. Itulah Ribonucleic. 

Dukhan+Rabb+Nukhliq+Assyiddah atau Deoxyribonucliec Acid (DNA) di+aJinnatkan tatkala kita dalam Rahim. DNA merekodkan maklumat Genetik @ Jinnat. Kan terangkailah ketiga-tiga Jin@Gen iaitu atom gas hidrogen, oksigen dan nitrogen. 

Khalaqal Insaana Min Alaq? AIN+LAM+QAF 
96:2

Soalan: Kenapa ada dua kali disebut Iqra'? Ada dua kali disebut Khalaq? Ada dua kali disebut Allama? Dan yang terpenting ada dua kali RabbiKa/RabbuKa disebut DAN ada dua kali Al Insaan? 
96:3
Ada Kha Lam Qaf 
Ada Ain Lam Qaf 
Ada Ain Lam Mim 
Ada Qaf Lam Mim 
96:4
Nota : Akram bermaksud : Nuance:Cromosom
96:5
Apakah maksud: Allama Al Insaana MA Lam Ya'Lam? 
Apa itu Lam Ya' Lam?

No comments:

Post a Comment